Aquests dies en els quals he anat impartint el suport als alumnes, m'he trobat amb algunes dificultats. Específicament amb la matèria de matemàtiques que imparteixo al petit grup de 3 alumnes. A veure, parteixo de que els 3 alumnes tenen un PI molt semblant, i els objectius a assolir en relació a les temàtiques a treballar són els mateixos per tots, així com els procediments i la metodologia a utilitzar. Però realment, tenen nivells molt diferents i ritmes d'aprenentatge molt dispars, pel que em resulta molt complicat poder donar-los suport, de manera que ni s'avorreixin ni arribin al punt de desconectar perquè s'han perdut.
En algunes sessions, el que faig és preparar algun tipus d'exercici que puguin anar fent sols, i d'aquesta manera puc dedicar una estona, de manera individual, a cadascun dels alumnes, per treballar de manera més personalitzada sobre les dificultats que presenten per tal de que puguin entendre allò que anem fent. Tot i així, no disposo del temps que voldria per poder elaborar materials diversos (disposo només d'una hora a la setmana per elaborar tot el material que utilitzo durant les hores que faig suport). La veritat és que em trobo davant d'un nou repte, on haig de posar en marxa la imaginació i l'ingeni adequat per poder tirar endavant i atendre de la manera més adequada possible les necessitats de cadascun dels alumnes, i aprendre a fer-ho de manera conjunta.
Seguiré treballant perquè això sigui possible! Amb l'alumne al qual li faig el suport de manera individual, evindentment no tinc aquest problema, ja que és ell qui em marca el seu ritme de treball i aprenentatge, tot prestant-li una atenció individualitzada, que l'ajuda a progressar.
D'altra banda, penso que la llengua és més assequible, en el sentit de que em dóna més joc a treballar amb tots tres alhora, sense que hi hagi grans diferències de ritmes de treball; a més la comprensió lectora (que és el que treballo amb ells/es) pot implicar un treball conjunt entre els alumnes, que em facilita i alhora els facilita la interacció que desenvoca en un aprenentatge significatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada