Tinc un alumne al qual li faig el suport de manera individual, en T és un nano de 12 anys que té paràlisi cerebral. És un noi que segons em va explicar la meva tutora està molt sobreprotegit per la família, i a l'escola de primària on havia anat fins a aquest curs, tenia una cuidadora per ell sol, on també en tenien una cura molt especial. Sembla ser que va arribar a l'IES esperant el mateix, i des de l'USEE es va detectar que tenia més capacitats de les que mostrava i que intentava manipular els professionals per no fer res; em va dir que eren "durs amb ell" i que el tallen sempre que intenta parlar d'altres coses per no fer la feina que toca.
Un cop he pogut intervenir directament amb ell, he vist que realment intenta desviar l'atenció constantment per no treballar (no para de fer preguntes, explica coses personals...), però si se'l talla, encara que has de ser una mica insistent, treballa.
Pel que fa al pla individualitzat que té, en aquest s'especifica les necessitats educatives especials que presenta, les quals es treballaran des de l'USEE mitjançant un seguit de recursos i adaptacions. El pla contempla tres àmbits en els quals incidir:
- Àmbit d'ensenyament-aprenentatge
- Àmbit personal i social.
- Àmbit familiar
Jo incideixo directament en el primer àmbit esmentat, tenint com a objectiu prioritari fer-li totes les adaptacions curriculars que calguin i acompanyar-lo durant el seu procés d'aprenentatge. Al pla es detecten les següents capacitats:
- En T es deixa ajudar pel que fa a les tasques escolars.
- Si les feines estan molt adaptades i molt pautades, pot arribar a treballar amb cert grau d'autonomia.
- Accepta molt bé el suport que se li ofereix tant fora com dins de l'aula.
Fins el moment, s'havia donat suport a en T, a nivell de petit grup fora de l'aula, però aprofitant les meves pràctiques, l'equip USEE va pensar que donades les seves característiques personals, potser li aniria millor que se li fes un suport individual, per tal d'explotar al màxim la seva potencialitat, les seves habilitats i capacitats. De moment, puc dir que va força bé, necessita molta atenció i molt de suport, perquè si no es dispersa fàcilment, però fent-li explicacions personalitzades del que ha de treballar abans de començar i fent reforç positiu d'allò que va fent, penso que poc a poc va assolint els petits objectius que ens anem marcant a cada matèria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada